Alla inlägg under mars 2012

Av mylvan - 3 mars 2012 17:04

Ja, nu har jag mofflat kycklingfilé... Fick i mig en halv innan jag blev tokmätt. Har väl aldrig kunnat säga att jag mofflat kycklingfilé när jag ätit en halv.   Så mycket kött har jag nog inte fått i mig på en måltid sen före operationen...


Maten har varit och är fortfarande lite "pickligt" för att använda min läkares uttryck. Har nyligen upptäckt att havregrynsgröt går bra, visserligen knappt en halv portion innan jag är tvärmätt men ändå... Jag ska ju äta mycket mindre nu, och oftare. Det som är svårast är när jag ska äta vanlig mat, då får jag i mig mindre än jag borde. Men det kommer nog. Det svåraste är väl att äta tillräckligt ofta för att kompensera upp att jag inte kan äta så mycket och att få i mig tillräckligt med vätska. Svårt att få ner något när magen känns full.


Trötthet är oxå något jag lider av just nu. Jobbade en vecka (minus en och en halv dag) sedan orkade jag inte längre. Så nu är jag sjukskriven igen, den här och nästa vecka. P ga trötthet... Sjukt jobbigt att vara så trött att man inte orkar vara vaken en hel dag när man inte gör någonting under dagen förutom försöker äta tillräckligt. Den här veckan har jag sovit middag varje dag, ett par, tre timmar sådär... Förstår hur bebisar som kan somna när som helst känner sig...    Ska börja med chi-san (eller hur det nu stavas) och se om det kan hjälpa, det och Berocca boost som jag redan börjat ta. Sedan är det mot ljusare tider nu och det borde väl göra sitt till.


Har lite "kontakt" med andra som oxå opererat sig i januari på ett viktforum och det är roligt att ha andra som gått igenom samma sak att skriva lite med. De andra verkar det värsta överstökat nu. Längtar dit jag med, till andra sidan tröttheten/utmattningen.... Det låter som en dålig roman titel men så känns det. Nu vill jag över till den piggare sidan.


Jag har fått frågan om jag ångrar mig nu när jag ändå haft det ganska tufft ända sedan operationen... Men nej, det gör jag inte. Visst, det är tufft nu och kanske ett tag till framöver. Men jag ser det som en liten period av resten av mitt sundare liv. Och jag har redan gått ner 14 kg och kommit i ett par byxor jag inte kunnat ha på läänge....   Så i slutändan kommer det vara värt allt!


Hej hopp på ett tag igen!

Presentation

Är en helt vanlig kvinna i början av de 30 med hus, sambo och 2 barn...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards