Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Nu är man här

Av mylvan - 5 november 2011 09:45

Jahapp, då har man blivit med blogg...  

Varför? Ja, jag kände väl att det skulle vara bra att ha någonstans att skriva av sig lite ibland.


Har i framtiden en stor livsstilsförändring på gång och det skulle vara kul att dokumentera den resan. Det är något jag funderat på väldigt länge men nu bestämt mig för att göra. Den 17 januari kommer jag göra en Sleeve Gastrectomy.

Det är en överviktsoperation och det ska bli en spännande men även lite läskig viktresa att göra.   I torsdags var jag och Christian till kliniken i Stockholm där jag ska göra operationen. Fick träffa kirurgen Urs som ska göra operationen. Han var jättebra att prata med, lugn och ingav bra förtroende. Det kändes tryggt med honom, han var rak och ärlig och kunde förklara saker på ett bra sätt.


Idag är det alla helgons dag. Det blir en sväng till morfars grav och tända ljus senare ikväll. Innan dess ska svägerskan gratuleras eftersom hon fyllde igår  . Och älskade Sussi med barn kommer förbi en sväng oxå.


Ha en bra dag alla!

 
 
Caroline

Caroline

5 november 2011 10:26

Det är en jobbig men häftig resa Ylva! Min pappa opererade på Ersta Sjukhus i Stockholm i mars 2010. Han vägde 158 kg och är nu nere under 85. Han kan i princip äta vad som helst, men tårta funkar inte riktigt. Dessutom har han inte tagit en öl sedan operationen för det är det nds han inte vågat sig på i och med att det jäser i magen. Han äter på assietter, vilket gör att även vi gör det och det har i sin tur resulterat i att vi andra också gått ner i vikt.

Lycka till!!!

http://blogg.veckorevyn.com/carolinepettersson

mylvan

6 november 2011 19:53

Gjorde din pappa en gastric bypass eller en sleeve?

 
Mintkväkan

Mintkväkan

5 november 2011 10:27

Välkommen till bloggarnas värld.

I början kanske det går lite trögt med bloggeriet, men sen så kommer ene period då man bloggar så ofta så man undrar om man inte skulle börjat att Twittra istället, men sen avtar det en aning igen och så bloggar man när man kommer ihåg att man har en blogg!!

Länkar din blogg från min, så kanske du får lite läsare... (och ser det ut som jag har många vänner....) =))

http://mintkvakan.bloggplatsen.se

mylvan

6 november 2011 19:53

Ja, det är väl som det mesta i livet, det går lite i vågor.

 
Ingen bild

Mamma Mia

6 november 2011 15:52

Vad roligt att du börjat blogga. Du är modig Ylva och och vi stöttar dig helhjärtat i det du kommer att gå igenom det vet du!

mylvan

6 november 2011 19:52

Tack mamma!

 
Ingen bild

Svägerskan

14 november 2011 13:40

Hej! Svejs, roligt med en blogg..
Ska bli ännu roligare att följa din resa, som jag vet kommer gå super bra.. Hoppas att det kommer mer inlägg snart..
Många jätttte kramar..

 
Ingen bild

Caroline

14 november 2011 20:59

Han gjorde en GB

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mylvan - 8 maj 2012 19:17

Ja, det här med att blogga går ju bra... eller inte. Blir inte så värst mycket skrivande inte. Men nu kommer en liten uppdatering.   Sist jag kollade hade jag gått ner 22 kg. Känns helt overkligt. Men det känns, inte minst eftersom jag kommer i h...

Av mylvan - 3 mars 2012 17:04

Ja, nu har jag mofflat kycklingfilé... Fick i mig en halv innan jag blev tokmätt. Har väl aldrig kunnat säga att jag mofflat kycklingfilé när jag ätit en halv.   Så mycket kött har jag nog inte fått i mig på en måltid sen före operationen...   Ma...

Av mylvan - 11 februari 2012 17:43

Ja, som nyligen viktopererad kretsar det mesta i min värld runt mat just nu. Inte så att jag är hungrig eller så utan runt att få i sig tillräckligt med mat... Är i den spännande puréfasen nu... *urk*. Orkar inte riktigt med bebismat längre så det...

Av mylvan - 25 januari 2012 20:18

Peppar, peppar, men jag tror det har vänt nu... Idag känns det lite bättre än igår och igår var lite bättre än i förrgår.   Och jag tror jag måste ha en av världens goaste kirurger. Han har ringt tre dagar i rad nu och kollat av läget och peppat li...

Av mylvan - 23 januari 2012 11:53

Jaha, då var man opererad nu då.   Ca 12 i tisdags var det dags.... Var ganska nervös. Vi var 5 som gjorde det samma dag. 4 kvinnor och en man. Jag var nummer tre. När först ettan och sen tvåan åkte in och sen ut ur operationstummet blev jag mer ...

Presentation

Är en helt vanlig kvinna i början av de 30 med hus, sambo och 2 barn...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards