Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Vilken dag...

Av mylvan - 6 november 2011 19:41

Herrejösses vad jag varit på dåligt humör idag. Varför har jag ingen aning om men grinig har jag varit av och till hela dagen. Stackars familj...    Men nu ligger barnen och jag hoppas de somnar snart så det blir lite lugn i huset. De känner ju så klart av min stämning och min energi och tar åt sig av det. Men men morgondagen blir nog bättre.


Ju mer jag pratar med människor om min förestående opereration ju fler inser man har gjort en överviktsoperation. De jag har hört talas om har gjort gastric bypass och inte den jag ska göra men de är ju snarlika. Men då kan jag inte låta bli att undra varför det känns som om man bara hör om de nu när man själv ligger i startgroparna för en operation? Är det lite som när man är gravid, då ser man helt plötsligt stora bebismagar och barnvagnar överallt? Innan lade man inte märke till de på samma sätt. Men det känns bra att ha börjat prata med folk om det, det gör att det blir mer verkligt för en själv. Själv har jag ju bearbetat tanken på en operation i flera år medan de nära mig börjar bearbeta tanken nu... Men det är lite roligt att se människors reaktion när man säger att man ska göra en överviktsoperation:

-Jaha, ska du det, säger dom medan man ser att de lite diskret kollar in en från tårna och uppåt...


Nä, om man ska göra något vettigt en stund.


Hej svejs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mylvan - 8 maj 2012 19:17

Ja, det här med att blogga går ju bra... eller inte. Blir inte så värst mycket skrivande inte. Men nu kommer en liten uppdatering.   Sist jag kollade hade jag gått ner 22 kg. Känns helt overkligt. Men det känns, inte minst eftersom jag kommer i h...

Av mylvan - 3 mars 2012 17:04

Ja, nu har jag mofflat kycklingfilé... Fick i mig en halv innan jag blev tokmätt. Har väl aldrig kunnat säga att jag mofflat kycklingfilé när jag ätit en halv.   Så mycket kött har jag nog inte fått i mig på en måltid sen före operationen...   Ma...

Av mylvan - 11 februari 2012 17:43

Ja, som nyligen viktopererad kretsar det mesta i min värld runt mat just nu. Inte så att jag är hungrig eller så utan runt att få i sig tillräckligt med mat... Är i den spännande puréfasen nu... *urk*. Orkar inte riktigt med bebismat längre så det...

Av mylvan - 25 januari 2012 20:18

Peppar, peppar, men jag tror det har vänt nu... Idag känns det lite bättre än igår och igår var lite bättre än i förrgår.   Och jag tror jag måste ha en av världens goaste kirurger. Han har ringt tre dagar i rad nu och kollat av läget och peppat li...

Av mylvan - 23 januari 2012 11:53

Jaha, då var man opererad nu då.   Ca 12 i tisdags var det dags.... Var ganska nervös. Vi var 5 som gjorde det samma dag. 4 kvinnor och en man. Jag var nummer tre. När först ettan och sen tvåan åkte in och sen ut ur operationstummet blev jag mer ...

Presentation

Är en helt vanlig kvinna i början av de 30 med hus, sambo och 2 barn...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards