Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Mat...

Av mylvan - 11 februari 2012 17:43

Ja, som nyligen viktopererad kretsar det mesta i min värld runt mat just nu. Inte så att jag är hungrig eller så utan runt att få i sig tillräckligt med mat...

Är i den spännande puréfasen nu... *urk*. Orkar inte riktigt med bebismat längre så det blir mest "vanlig" mat i små bitar som jag tuggar noga och länge... Är mer eller mindre som en idisslande ko just nu....    Har lite svårt att få i mig tillräckligt med mat fortfarande men det blir väl bättre med tiden. Men det gör även att jag blir otroligt trött hela tiden...  Sover en liten stund varje dag. Bådar ju gott då jag börjar jobba om en vecka...   Men jag ska börja med lite olika vitaminer nästa vecka så då kanske det blir bättre. Ska äta kalk, järn och B12. Och eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt står vikten lite still just nu. Men allt som allt är det nästan 12 kg sen den 3:e januari, och det känns bra. Har även fått höra att det syns lite i ansiktet på mig.   Och mina täckbyxor satt bättre nu sist jag hade de. Ska bli intressant att se hur jeansen sitter, har inte haft de på sen före operationen. Har kört mjukisbyxor i olika varianter. Såååå skönt och slappt...


Hoppas att magknipen jag ofta får efter jag ätit ska ge med sig snart. Allt skulle bli lättare då. Förhoppningsvis blir det mer ordning på matrutiner när jag börjar jobba. Dagarna flyter ju lätt bara på när man går hemma...Man blir lite bekväm måste jag nog säga.


Hej hopp på ett tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mylvan - 8 maj 2012 19:17

Ja, det här med att blogga går ju bra... eller inte. Blir inte så värst mycket skrivande inte. Men nu kommer en liten uppdatering.   Sist jag kollade hade jag gått ner 22 kg. Känns helt overkligt. Men det känns, inte minst eftersom jag kommer i h...

Av mylvan - 3 mars 2012 17:04

Ja, nu har jag mofflat kycklingfilé... Fick i mig en halv innan jag blev tokmätt. Har väl aldrig kunnat säga att jag mofflat kycklingfilé när jag ätit en halv.   Så mycket kött har jag nog inte fått i mig på en måltid sen före operationen...   Ma...

Av mylvan - 25 januari 2012 20:18

Peppar, peppar, men jag tror det har vänt nu... Idag känns det lite bättre än igår och igår var lite bättre än i förrgår.   Och jag tror jag måste ha en av världens goaste kirurger. Han har ringt tre dagar i rad nu och kollat av läget och peppat li...

Av mylvan - 23 januari 2012 11:53

Jaha, då var man opererad nu då.   Ca 12 i tisdags var det dags.... Var ganska nervös. Vi var 5 som gjorde det samma dag. 4 kvinnor och en man. Jag var nummer tre. När först ettan och sen tvåan åkte in och sen ut ur operationstummet blev jag mer ...

Av mylvan - 16 januari 2012 16:24

Ja, då var man på inskrivning idag. Blev att prata med kirurgen, narkosläkaren och sköterskor samt lite provtagning. Har ett blått armveck för att bevisa det... Men det slutade med att hon fick sticka uppe på handen för att hitta nåt blod. Får väl...

Presentation

Är en helt vanlig kvinna i början av de 30 med hus, sambo och 2 barn...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards